אוהבים לשחק במשחקי פייסבוק? אוהבים את ההרגשה הטובה הנלווית למעשים טובים? אוהבים לעזור, ולו בעקיפין? כנראה שהמשחק הזה בול בשבילכם.
משחק הפייסבוק, ‘עולם טוב יותר’ (A Better World), בשיתוף פעולה עם ארגון Cure (ריפוי) מאפשר למשחקים בו לעזור לגייס תרומה לילדים עם מוגבלויות, הניתנות לריפוי, במדינות העולם המתפתח. את המשחק פיתחה חברת ToonUps. ו- CURE הינו מלכ”ר המפעיל בתי חולים ותוכניות ביותר מ- 20 מדינות בעולם, שם ילדים מקבלים טיפול רפואי כירורגי ללא קשר למוצא, מין, דת וחשבון הבנק שלהם (מקור: CURE).
המשחק מעודד את המשתמשים “לעשות טוב” ע”י איחולים טובים, שיחות עם קשישים בודדים, ביטויי הכרת תודה ועוד. שחקנים המבצעים את הפעילויות הנ”ל ואחרות במתחמים השונים בשטח המשחק, זוכים לנקודות. המשחק כולל אף פעילויות רכישה בחנויות. על השחקנים לבצע משימות ואם אינם מצליחים להשלימן, לא נתקעים ויכולים לרכוש אותן (כמו בעולם האמיתי :)). המטבע המקובל במשחק הוא מטבע שנצבר עם נקודות המשחק ונקודות קרדיט של פייסבוק, הניתנות לרכישה בכסף אמיתי.
אם מיליון “מעשים טובים” של שחקני המשחק יצטברו עד סוף ינואר 2012, המלכ”ר CURE יקבל 10,000 דולר לצורך ביצוע ניתוחי שיקום ב-10 ילדים (מקור: Allfacebook).
שימו לב שבהרשמה למשחק בפייסבוק, תתבקשו לאשר גישה לפרטים רבים – פרטים בסיסיים, קיר הפייסבוק שלכם, כתובת הדוא”ל (כולל שליחת דוא”ל), תמונות, וידאו, האפשרות לפרסם בקיר חבריכם ועוד. אחדות ממשימות המשחק מבקשות מכם להשאיר איחולים או מילות תודה על הקיר של חבריכם.
WIN-WIN-WIN – הלא, זה מה שכולנו רוצים?
יצרנית המשחק מקדמת באופן זה את האפליקציה ומגדילה את מספר המשתמשים. ערוץ השיווק שלה מנוצל בעיקרו למתן תרומות. המלכ”ר נהנה מתרומה וחשיפה לפעילותו. והשחקנים נהנים ממשחק יותר כשהם יודעים שחלק מהרווחים מנותבים לתמיכה בקהילה ולנזקקים. כולם נהנים. גם פייסבוק, ספקית הפלטפורמה.
נגישות ו- Cause Marketing – שיווק חברתי
או שיווק מוכוון טובת קהילה/סביבה, זהו שיווק המשלב בין כוונת רווח עם מטרות חברתיות ללא רווח בצידן. קיימות היום דוגמאות רבות שיווק חברתי ושיטת השיווק תופסת תאוצה בעולם. הדוגמה שכולנו מכירים מזה שנים הינה הפרסומות של בנטון הקוראות לשיוויון בין הגזעים והמינים. דוגמה נוספת שלאחרונה סחפה את המדינה – 2 מיליון סיבות טובות, של בנק לאומי, אשר איפשרה לגולשים לבחור את 60 העמותות אשר יקבלו תרומה מהבנק.
בעינינו שיווק חברתי הוא הגישה המנצחת. שיווק חברתי מוצלח הוא שקוף, חושף מוצר/מותג וצורך קיומי בפני קהל גדול של משתמשים וגורם לאותם משתמשים הרגשה טובה ואהבה למותג. WIN-WIN-WIN – הלא, זה מה שכולנו רוצים?
החודש ציינו את היום הבינלאומי של אנשים עם מוגבלויות או צרכים מיוחדים. ארגונים, חנויות, חברות, מוסדות ציבור, עסקים ומוסדות בילוי – כולם נחשפים יותר יותר לצורך להנגיש את השירותים והמבנים. חלקם עדיין ספקנים לגבי התועלת שבביצוע הנגשות אלה. אנו מקווים שגם הם יגלו את היתרונות של הגישה העסקית חברתית.
*** עדכון 01/02/2012: שחקני המשחק בפייסבוק עשו יותר ממיליון “מעשים טובים” והחברה תתרום 10,000 דולר על מנת לעזור לילדים ללכת (ZDNET).